סככות או סוככים - איזה פתרון הצללה הכי טוב לבית?

כאשר שואלים מה עדיף – סככות או סוככים, הדבר תלוי בראש ובראשונה באזור אותו רוצים להצליל, ובקביעות של המוצר: האם הוא צריך לעמוד על תלו כל השנה או שמא יש דרך לקפלו. ניתן לומר כי סוכך חוסך לכם תשתית של רגליים ובסיס, כשהבסיס היחיד להנחתו הוא הזרוע של היריעה והקיר אליו היא מחוברת. לעומת זאת סככה מצריכה, בדומה לפרגולה, בסיס עם רגליים, כשעל ראשו נמצאת היריעה.

אפיון חלל מקרי בתוך החצר

עבור חלל מקרי בתוך החצר ניתן להתאים סככה שעמודיה והיקף היריעה שלה הם בגודל הנדרש שתוכנן על ידיכם. לדוגמה, אם החצר צריכה להכיל מקום חופשי/להתרוצצות/מיני מגרש ספורט וכד’ יש לקחת בחשבון שלא ניתן להציב את הגודל המקסימלי האפשרי שכן אז לא יהיה לכם מקום לעשות זאת. 
 

יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון שהתקן קטן מדי של סככה עלול ליצור צפיפות אם הוא מיועד לפחות אנשים ממה שאתם מתכננים שיהיו בו. על כן, הסככה שצריכה להיבחר צריכה להיות בעלת ממד רב מחד, וקומפקטית מאידך: למשל סככה רחבה ולא ארוכה, או לחילופין – סככה צרה.

אפיון הצללת קצה של מרפסת

להצללה זו – ברי אפוא כי סוכך יעשה את העבודה. הקיר המפריד בין הבית למרפסת (מבחוץ) יהיה הקיר של הסוכך, והזרוע תשודך ישירות אליו.
ארבע מרקיזות חלונות ויטרינה
סוכך קבוע עם עמודים
במקרה כזה יש לחשוב האם הסוכך צריך להתקפל או לא, ובמידה והוא מתקפל כמובן שכדאי לחשוב לקנות סוכך חשמלי – שכן אז מלאכת הקיפול הרבה יותר קלה מאשר אם מדובר בסוכך ידני. יחד עם זאת, אין לזלזל ביכולותיו של הסוכך הידני למשל בתחום חסימת קרניים של שמש ישירה על ידי יריעה נוספת בגובה 1/5 (לערך) מרוחב שאר היריעה, אשר נמצאת בניצב לה, כלפי מטה, בחזית הסוכך.

בניין של קבלן – מה עליו לעשות בנושאי הצללה?

אנו ממליצים לו לשים סככה בחצר לרווחת הדיירים – אשר תשמש כפינת זולה לימי הקיץ והאביב. בנוסף, הוא יכול לשפר את חזית הדירות של הבניין על ידי הצבת סוככים, למשל סוככי מרקיזה קטנים, מעל כל חלון ובכך הוא יאפשר הגנה מהשמש לכל דייר, וגם שיפור מהותי של חזית הבניין.